נהריים בגשר

עולם ומלואו ממורשתה של ישראל הטובה: אנשים בעלי עוז, רוח וחזון. בין שדות חקלאיים, בריכות דגים, הרי הגלעד באופק, נהר הירדן ושלושה גשרים עתיקים, נמצאת פינת נוף חבויה ולה סיפור הכי ישראלי שיש.

את הסיור שלנו נתחיל ביחד בתצפית מיוחדת במינה על הנוף הפראי של עמק הירדן, נראה את הרי הגולן והגלעד ונשמע על סיפורו של האזור אשר היווה נתיב מעבר במשך אלפי שנים, על הגבול ביננו למדינת ירדן, תחנת הכוח נהריים והגשרים העתיקים מעל הירדן. 

נצפה בדגם ומיצג אורקולי מרהיב עם אורות, מים וסכרים, המספר את סיפורו של ה"סטארט-אפ" הישראלי הראשון, של תחנת החשמל ההידרואלקטרית שהקים פנחס רוטנברג.

נספר על הקמתו של קיבוץ גשר, בתוך המבנה של חדר האוכל המקורי של הקיבוץ נשמע על החלוצים ונראה סרט מרגש על סיפורם במלחמת העצמאות, בבונקר התת-קרקעי של חברי הקיבוץ בזמן המלחמה נחשף לחיים תוך כדי הקרבות.

נעבור את גדר המערכת, אל עבר גדת הירדן ושלושת הגשרים ההיסטוריים הנטויים מעל הנהר. בנוף פראי המקיף אותנו, שפע צמחיית  גדה, ציפורי מים ועופות בנדידתם. נחלוף דרך החאן הממלוכי מן המאה ה-14.

בנוסף לסיור הרגיל באתר ניתן לתאם סיורי תוכן מיוחדים, סיורי עששיות, סדנאות ופעילויות גיבוש וכן ארוחות בשיתוף עם בית הקפה אגדת לחם.